Powiatowy Rzecznik Konsumentów 

Michał Słomski

Adres: 
Starostwo Powiatowe
ul. Podchorążych 15
58-500 Jelenia Góra
III piętro, pok. 306  

 

tel. (0-75) 64 73 111
fax (0-75) 75 26 419
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek 11.30-15.30
wtorek: 7.30-15.30
środa: 12.30-16.30
czwartek: 11.30-15.30

W dniu 31 lipca do 14 sierpnia 2017 r. biuro Powiatowego  Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne z powodu urlopu.

Tryb załatwiania spraw 

Z pomocy Rzecznika mogą korzystać konsumenci, tj. osoby, które nabywają towar (rzecz ruchomą) bądź też zawierają umowę z przedsiębiorcą dla celów nie związanych z działalnością gospodarczą.

Porady prawne mieszkańcom powiatu jeleniogórskiego udzielane są:

  • osobiście
  • telefonicznie,
  • korespondencyjnie.

Rzecznik udziela porad i informacji bezpłatnie. 

Zwracając się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów konsumenci powinni posiadać wniosek o interwencję (wzór wniosku w załączniku)zawierający:

1) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy

2) oznaczenie przedsiębiorcy wraz z jego danymi adresowymi,
3) szczegółowy opis sprawy,
4) sprecyzowanie żądań (wymiana towaru, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy),
5) do wniosku należy załączyć kopie dokumentów związanych ze sprawą:

  • dowód zakupu (paragon, faktura) bądź umowę o świadczenie usługi, której sprawa dotyczy
  • zgłoszenie reklamacyjne
  • odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy
  • wszelką korespondencję w sprawie.

Dokumenty można składać osobiście bądź przesłać pocztą, faxem lub drogą elektroniczną.