Powiat Jeleniogórski!

Łomnica

- Droga przez Łomnicę była jednym z naszych priorytetów – powiedział Starosta Powiatu Jeleniogórskiego, Anna Konieczyńska. – Dla tej wsi ale i dla całej Gminy Mysłakowice jest to ważna arteria, aczkolwiek samo określenie „arteria” w stosunku do stanu tej drogi jest przesadne. Udało się nam zdobyć środki na przebudowę dróg i najpilniejszą jest właśnie ta.

W najbliższy poniedziałek, 23 marca nastąpi otwarcie ofert przetargowych, będziemy wiedzieli, jaka kwota jest potrzebna do przebudowy tego odcinka, mierzącego dokładnie 3.222 m. Ale będzie to inwestycja, która nie polega tylko na zmianie nawierzchni i kosmetycznych zabiegach, a dużo szersza. M.in. dlatego wczoraj (17.03.) podpisaliśmy porozumienie z Gminą Mysłakowice i jej udział w ogólnych kosztach pozwoli na gruntowną przebudowę, zdecydowanie większą, niż pozwalałyby na to możliwości Powiatu. Założeniem głównym jest bowiem, że droga będzie bezpieczna, a ponadto – wygodna.

W dniach od 19 do 22 lutego 2015r. Powiat Jeleniogórski promował Karkonosze na Międzynarodowych Targach Turystycznych Holiday World w Pradze. Wspólnie z czeskimi Partnerami Projektu "Promocja Karkonoszy/Propagace Karkonos" prezentowano oferty wypoczynku w Karkonoszach i nie tylko.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się propozycje narciarstwa biegowego oraz aktywnego wypoczynku dla rodzin z dziećmi.

Podczas targów przeprowadzono rozmowy  z panią Grażyną Bernatowicz - Ambasador RP w Pradze na temat promocji samorządów oraz partnerami z Jablonca nad Nisou, Saksonii oraz Związkiem Gmin Karkonoskich z Vrchlabi.

Wystrój plastyczny stoiska nawiązywał do promocji marki Karkonosze, a dodatkowymi atrakcjami był konkurs wiedzy o Karkonoszach oraz "wizyta" Ducha Gór rozdającego smaczne ciasteczka oraz foldery i ulotki.

 

Udział w targach w Pradze został dofinansowany z Projektu CZ.3.22/2.2.00/14.04234 pn. "Promocja Karkonoszy" numer 4234 - Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska 2007-2013.

Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie na terenie powiatu jeleniogórskiego przebywała grup dziennikarzy z Niemiec i Austrii.

Podróże studyjne to priorytetowe narzędzie promocyjne w "Strategii Marketingowej Polski w Sektorze Turystyki na lata 2012-2020". Ich główne zadanie to popularyzacja Polski na rynkach zagranicznych za pośrednictwem artykułów prasowych, reportaży i filmów oraz zwiększenie obecności ofert turystycznych w katalogach zagranicznych touroperatorów.

Sukcesywnie ukazujące się artykuły o naszym regionie są efektem tej wizyty.

Reise Journal,  Reise und UrlaubBerliner Morgenpost.